Minerálka je zdravá, ale treba si zvoliť správne množstvo

Minerálka je zdravá, ale treba si zvoliť správne množstvo

Viaceré minerálne vody sú určené na denné pitie, čo si mnohí vysvetlia tak, že môžu bez problémov vypiť aj niekoľko litrov minerálky denne. 

V skutočnosti je pri voľbe zdraviu prospešného množstva dôležité zobrať do úvahy viacero faktorov. Jedná sa, napríklad o zdravotný stav, stupeň fyzickej aktivity či ročné obdobie. To znamená, že ľudia s vysokým krvným tlakom by mali pitie minerálky konzultovať s lekárom a vybrať si takú, ktorá obsahuje nízky obsah sodíka. Zohľadňovať treba aj ročné obdobie. Napríklad v lete sa človek potí viac ako v zime, v dôsledku čoho stráca cenné elektrolyty (sodík, draslík, vápnik, horčík), a môže si dopriať aj väčšie množstvo minerálnej vody ako obyčajne.

Zlaté pravidlo pre výber správneho denného množstva minerálky

Vo všeobecnosti sa odporúča prijať denne asi 0,5 litra minerálky. Avšak jedná sa o veľmi univerzálne odporúčanie. S týmto sa stotožňuje aj Ing. Zuzana Korienková, hlavný technológ Trenčianskych minerálnych vôd: Aké množstvo minerálnej vody by sme mali vypiť, závisí od samotného konzumenta. Minerálne vody vhodne dopĺňajú pitný režim, ako aj obsah minerálnych látok. Nie je stanovená žiadna hranica pre príjem minerálnych vôd, ktorá by mohla spôsobiť poškodenie ľudského organizmu. Je dôležité pre konzumenta pozorne čítať údaje, ktoré sú uvedené na etikete.“  To znamená, že si treba vybrať vhodný druh minerálnej vody a s jej pitím to nepreháňať, pretože pre naše telo nie je dobrý žiadny extrém.

Ak by ste sa v tomto smere predsa len chceli riadiť nejakým pravidlom, skúste do svojho pitného režimu aplikovať nasledovné – minerálna voda by nemala tvoriť viac ako 30 – 50 % celkového pitného režimu. Teda v prípade, že denne vypijete celkovo 3 litre tekutín, vhodný druh minerálky určenej na denné pitie môže tvoriť 0,9 – 1,5 litra. Výbornou voľbou je aj minerálna voda Mitická. „Mitická, ako aj ostatné minerálne vody, sú podzemné vody, ktoré nepodliehajú žiadnym chemickým úpravám a nie je u nich povolená ani ich dezinfekcia. Preto sú vhodné ako súčasť pitného režimu,“ hovorí Ing. Korienková.

Na čo si dať pri pití minerálok pozor?

Ak sa rozhodnete svoj denný pitný režim spestriť minerálkou, vyberajte si také, ktoré sú určené na denné pitie a prečítajte si etiketu, aby ste vedeli, aké a koľko minerálnych látok obsahujú. Na základe týchto informácií potom treba zvážiť príjem minerálov, napríklad v podobe doplnkov výživy alebo iontových nápojov. Pozor aj na sladené minerálky, ktoré sú často zdrojom vysokého množstva cukru, umelých sladidiel či farbív.

Minerálna voda Mitická je partnerom súťaže Fit leader – súťaže o najlepšieho trénera na Slovensku.

mitická

Zdroj foto: pixabay.com

© 2017 FIT LEADER

VYTVORILO ANAWE